Banner

DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

YÜRÜYÜŞE ÇIK: BAŞLANGIÇ İÇİN İPUÇLARI

Dışarı çıkmak, doğanın tadını çıkarmak ve Wi-Fi derdine düşmeden bilinmeyen alanları keşfetmek mi istiyorsun? Sen zaten kazandın, çünkü en zor kısım genellikle hemen kapının önündedir. Tam bir avcı - toplayıcı durumuna girmeden doğanın tadını çıkarmak için en ulaşılabilir yollardan biri yürüyüştür. Yolda sana yardımcı olacak birkaç ipucu.

GİDECEĞİN YOLU BUL

Doğa yürüyüşü ve gündelik yürüyüş arasındaki en temel fark, sıradan yürünen yolun ötesinde, hedeflenen bir rotayı tamamlamaktır. Ağızdan ağıza dolaşan tavsiyeler bazen çok yerinde olabiliyor, bu nedenle arkadaşlarına ve doğa sporları mağazasında çalışanlara favorilerini sormaktan çekinme.

GERÇEKÇİ OL

Şehirde hoş bir brunch öncesi yürüyüş alanı arıyorsan veya sadece bir günlüğüne de olsa daha uzaklara gitmek istiyorsan bile, hedeflerin hakkında gerçekçi ol.

  • PAZAR GEZİNTİSİ (KOLAY): Hafif tırmanışlı/inişli düz zeminlerde yaklaşık 2 ila 8km arası olan bu yürüyüş ortalama 30 dakika ila 2 saat arasında sürecektir.
  • YANMAYI HİSSET (ORTA): Orta tırmanışlı/inişli bazı engellere sahip farklı zeminlerde yaklaşık 8 ila 16 km arası olan bu yürüyüş yaklaşık 2-4 saat arasında sürecektir.
  • HAKIKATEN BU KİMİN FİKRİYDİ? (ZOR): Daha uzun mesafeleri ve/veya rotaları kapsayan, daha fazla tırmanışlı/inişli, zorlu zeminler ve birçok potansiyel engeller bulunan yarım veya tam günlük yürüyüşler.

YOLA KOYUL

  • Ayakkabı. Orta yüksek taban parkur ayakkabısı, daha geniş bir zemini daha hızlı kavramak için hafiflik ve esneklik sağlar. Taş, kaya ve çamur gibi bileğe zararlı etmenlere karşı ek destek ve korumalı, daha uzun bir silüete sahip klasik bir yürüyüş botu.
  • Navigasyon. Genel bir yardımcı olarak pusula tüm zamanların yardımcısıdır, ancak parkur haritası, AllTrails uygulaması veya GPS-uyumlu bir cihaz da tavsiye edilir. Mümkün olduğunca, rotanı online olarak önceden belirle.
  • Su. Özellikle sıcak günlerde ihtiyacın olduğunu düşündüğünden daha fazla yanına al. Yalıtımlı şişeler (Hydro Flask® gibi) sıvıları, daha uzun süre serin veya sıcak tutar, ayrıca uzun yürüyüşlerde daha fazla sıvı taşımanın kullanışlı yolu, su taşınan sırt çantası sistemleridir.
  • Yemek. Taşıyacağın miktar, yürüyüşün uzunluğuna ve zorluğuna bağlıdır, ancak enerji seviyesini yüksek tutmak için yanına granola bar veya ev yapımı karışımlar gibi hafif yiyecekler almak, her zaman iyi fikirdir.
  • Katmanlar. Mevsime bakılmaksızın şartlar kısa süre içinde ciddi şekilde değişim gösterebilir. Değişen hava ve parkur durumuna adapte olabilmek için ekstra bir hafif kıyafet almak yardımcı olacaktır.
  • Acil durum tedarikleri Kısa yürüyüşlerde bile, küçük bir ilk yardım çantası (bandaj, suya dayanıklı bant, gazlı bez, antiseptik mendil, ibuprofen, vb.) ve çok amaçlı cep aleti almak akıllıca olacaktır.
  • Aydınlatma. Sabahın erken saatlerinde veya gece yapılan yürüyüşler için ellerini kullanmadan aydınlatma sağlamak için kafa lambası ve daha uzak noktalara gidilecekse bir el feneri ve suya dayanıklı kibritler uygun olacaktır.
  • Çöp Torbaları. Mutlaka çantana koy.
  • Günlük çanta/sırt çantası. Yukarıdakilerin hepsini veya bir kısmını taşımak için, dayanıklı, hafif bir çanta en önemlisidir.

Şimdi yürüyüşe hazırsın. Hızını ayarla ve yol boyunca durup kır çiçeklerini koklamayı unutma.

İstediğin, açık havada daha fazla kalmak mı? Instagram'da @Columbia1938 takip et. Veya bizim yürüyüş sayfamıza bak.