Banner

PARKUR KOŞUSU >>

YOLU AÇ: BAŞLANGIÇ İÇİN İPUÇLARI

Kaldırımları arşınlamaktan veya koşu bandına çıkmaktan bıktın mı? Doğru yere geldin. Başlangıçta parkur koşusu korkutucu gibi görünse de, sadece biraz daha hazırlığa ihtiyacın olacak bir yürüyüş gibi düşün. Ancak, çıkmadan önce bilmen gereken birkaç şey var.

YOLA ÇIKMAK

İyi bir parkur yürüyüşü, caddelerde gezinme veya koşu bandında yürüme ile kıyaslanamaz. Ayağının altında toprak sesi, başının üstünde havanın durgunluğu ... zihninde canlansın.

En mutlu olacağın yeri bulmak, önceden biraz araştırma gerektirir. Yakınındaki seçenekleri online olarak araştır ve koşu gruplarına ve doğa sporları mağazalarına koşu aktivitelerini sor. Ek olarak, Strava gibi koşu dostu sosyal ağlar, aynı düşüncede olan kişiler ile iletişim kurmanı, onları takip etmeni ve bilgi almanı sağlar.

GERÇEKÇİ OL

Şehirde hoş bir brunch öncesi yürüyüş alanı arıyorsan veya sadece bir günlüğüne de olsa daha uzaklara gitmek istiyorsan bile, hedeflerin hakkında gerçekçi ol.

ZAMANDA YOLCULUK

Yolda, bir koşu bandında veya bir rotada koşmanın tersine, parkur koşusu, ne kadar süre değil; ne kadar yol gitmek istediğin ile ilgilidir, bu nedenle dakikaları değil; uzunlukları düşün. İşte seçim yapabileceğin bir koşu kılavuzu:

  • SHORT BURST (30 dakika/Kısa Süreli): Hafif çıkış/inişe sahip, yaklaşık 2.5-5 km arası, düz zeminde tempolu bir koşu.
  • IN THE ZONE (30-60 dakika/Normal süreli): Bu egzersiz, orta tırmanışlı/inişli olup, bazı engellere (taşlık, ağaçlık, vb.) sahip farklı zeminlerde 5 ila 10 km arasıdır.
  • AROUND THE BEND (60 - 90 dakika/Uzun Süreli): Bu, orta zor bir arazide, daha uzun bir koşu (örn. 10-15 km) veya daha engebeli rotalarda, daha kısa koşu/yürüyüş karışımıdır.

ADIMLARINA ŞANS VER

Koşullara, zemine, zindeliğine ve diğer faktörlere bağlı olarak, genellikle parkurda bir mil koşmak çok daha uzun sürer. Bazı parkurlar düz ve temkinliyken, diğerleri inişli çıkışlı ve serttir. Zaman zaman yorucu koşulara, normal koşulardan daha fazla ihtiyacın olduğunu bilerek, egzersizini koşullara ve konfor seviyene bağlı olarak ayarla.

İLERİYE BAK

Şehirde hoş bir brunch öncesi yürüyüş alanı arıyorsan veya sadece bir günlüğüne de olsa daha uzaklara gitmek istiyorsan bile, hedeflerin hakkında gerçekçi ol.

GERÇEĞE YÜZÜNÜ DÖN

Doğaya bir neden için çıkıyorsun. Onu kucakla. Japon konsepti olan shinrin-yoku veya başka bir deyişle "orman banyosu" ağaçların arasında parkur koşusunu yapıp yapamayacağın ile ilgili bir uygulamaya sahiptir. Bir koşu bandı ekranında yemek programı izlemek veya Maksimum Efor adlı şarkı listendeki şarkıları kulaklıklarını takıp dinlemek yerine, motivasyonunu çevrendekilerin sağlamasına izin ver. Ek olarak, koşu boyunca etrafında olanlar hakkında fikir sahibi olman güvenlik açısından yararlıdır.

ÖNEMLİ MALZEMELER

DBir parkur koşusunda yanına en az şey almak en iyisidir. En hafif şekilde seyahat etmek amaç olsa da, koşu tipine göre yanında götürmek isteyeceklerin değişebilir.

  • Ayakkabı. Parkur ayakkabısı ve sokak ayakkabısı arasındaki fark, koşucu tipine ve koşullara göre değişiklik gösterir fakat parkur koşu ayakkabıları zemin çeşidine göre gelişmiş dayanıklılık, güçlü zemin tutuş ve performans için tasarlanmıştır.
  • Koşu üst giyim. Hareket özgürlüğü sağlayan, ter emici ve güneş koruyucu özellikleri bulunan, hafif koşu t-shirtleri tercih et. Daha serin ve rüzgarlı havalar için, hafif bir koşu montu, ekstra fayda ve koruma sağlar.
  • Koşu alt giyim. Kot pantolon içinde hızlı ve rahat hareket edemeyeceksin. Koşu şortları ve taytları belirli bir amaç için tasarlanmıştır ve sıklıkla fermuarlı güvenlik cebi gibi küçük ve önemli eşyalarını (anahtarların, kimliğin, vb.) koyabileceğin kullanışlı özellikleri bulunur.
  • Su. Kısa turlar için (Bkz. Short Burst), yanına su şişesi almayabilir veya elinde taşıyabileceğin hafif bir şişe alabilirsin. Daha uzun turlar için (Bkz. In the Zone ve Around the Bend) su taşıyabileceğin bel çantası veya sırt çantası, susuz kalmanı önler.
  • Koşu çantası. Koşuya özel tasarlanmış çantalar, küçük, güvenli ve hafif saklama için tasarlanmıştır ve sıklıkla su için ayrı bir bölümleri bulunur. Besin. Hafif, enerji veren jelatinler, granola barlar ve küçük atıştırmalıklar, özellikle uzun koşularda ilerleyebilmen için iyi yakıtlardır.
  • Navigasyon. Mümkün olduğunca rotanı daha önceden belirle. Rota işaretleyiciler bir yere kadar yardımcı olabilir, ancak elinde bulunan bir parkur haritası, AllTrails uygulaması veya GPS donanımlı bir cihaz özellikle faydalı olacaktır. Unutma ki; akıllı telefonlar sinyal olmadığında çalışmayacaktır.
  • Zulala ve fırla. Bir parkur başlangıcına park edeceksen, temiz kıyafetlerini, ekstra suyunu, yemeğini ve ilk yardım çantasını, dönüşünde hazır bulunması için sakla.
  • Çöp Torbaları. Mutlaka çantana koy.
  • Günlük çanta/sırt çantası. Yukarıdakilerin hepsini veya bir kısmını taşımak için, dayanıklı, hafif bir çanta en önemlisidir.

İstediğin, açık havada daha fazla kalmak mı? Instagram'da @Columbia1938 takip et. Veya bizim yürüyüş sayfamıza bak.